Spis treści to nieocenione narzędzie do organizacji dokumentu. Pozwala on na łatwe znalezienie poszukiwanej sekcji bez przeszukiwania dużej ilości tekstu. A jeśli kiedykolwiek zdecydujesz się zmienić sposób organizacji sekcji, możesz zaktualizować swój spis treści za pomocą kilku kliknięć.
Aby zrobić spis treści w Wordzie 2020, musisz najpierw sformatować swój dokument za pomocą odpowiednich Stylów nagłówków dla każdego poziomu nagłówka, który chcesz zawrzeć w spisie treści. Używając tych stylów, możesz stworzyć spis treści, który odzwierciedla hierarchię twojego dokumentu.
Możesz użyć tych stylów do formatowania tekstu w dokumencie, a także do formatowania numerów stron, które pojawiają się w spisie treści. Aby zmodyfikować te opcje, kliknij przycisk Modyfikuj styl przy każdym z wybranych stylów spisu treści.
Jak zrobić spis treści w word 2020
Spis treści to cenne narzędzie do organizowania dokumentu. Pozwala Tobie – i Twoim czytelnikom – łatwo znaleźć interesującą Cię sekcję bez przeszukiwania dużej ilości tekstu. Ponadto, może pomóc Ci stworzyć bardziej zorganizowany układ i dodać poczucie profesjonalizmu do Twoich dokumentów.
Proces tworzenia spisu treści jest dość prosty i można go wykonać szybko i łatwo, korzystając z wbudowanych w Word stylów spisu treści. Jeśli jednak wolisz więcej personalizacji, możesz również utworzyć własny niestandardowy spis treści, który pozwala na znacznie bardziej elastyczne formatowanie tekstu w spisie treści oraz numerów stron, które pojawiają się w spisie treści.
Tworzenie własnego niestandardowego spisu treści jest prostym zadaniem i można je wykonać, postępując zgodnie z poniższą instrukcją:
Krok 1: Wybierz wszystkie tytuły rozdziałów i podrozdziałów, które chcesz oflagować odpowiednimi stylami nagłówków lub znacznikami pól spisu treści. Najlepiej, jeśli chcesz, aby pojawiły się one na górze strony, na której zostanie wygenerowany spis treści.
Jeśli tytuły rozdziałów i podrozdziałów nie pojawiają się na liście Stylów Nagłówków, możesz ręcznie oznaczyć je odpowiednimi Stylami Nagłówków, zaznaczając je i klikając “Formatuj” w menu Style Nagłówków. Następnie możesz użyć skrótów klawiszowych do sformatowania tych tytułów z odpowiednimi nagłówkami.
Następnie umieść kursor w wierszu, w którym chcesz wygenerować swój spis treści i upewnij się, że jest on wyjustowany do lewej lub do pełnej szerokości (jeśli masz wyrównanie do prawej, numery stron nie będą wyrównane do prawej).
Następnie możesz kliknąć “Wstaw spis treści” lub “Utwórz spis treści z bloków konstrukcyjnych”, w zależności od tego, jakimi stylami nagłówków oznaczyłeś rozdziały i podrozdziały.
Wbudowane w Word style spisu treści wstawią spis treści, który odzwierciedla nagłówki rozdziałów i podrozdziałów w Twoim dokumencie. Jeśli nie masz odpowiednich stylów nagłówków oznaczonych dla rozdziałów i podrozdziałów, nadal możesz utworzyć spis treści, ręcznie wpisując nazwy sekcji w polu “Wpis” i dostosowując poziom TOC.
Podobne tematy